Networked Learning as Experiential Learning

Un artículo muy interesante que retoma el planteamiento fundamental de la educación, cuestionando la orientación a meramente formar habilidades y resaltando el uso de las redes en la pasión por el aprendizaje y la construcción de conocimiento.

“Offering students the possibility of experiential learning in personal, interactive, networked computing—in all its gloriously messy varieties—provides the richest opportunity yet for integrative thinking within and beyond “schooling.” If higher education can embrace the complexity of networked learning and can value the condition of emergence that networked learning empowers, there may still be time to encourage networked learning as a structure and a disposition, a design and a habit of being.”