Scholars Sound the Alert From the ‘Dark Side’ of Tech Innovation

Interesante artículo que muestra el lado oscuro de lo digital, según las conclusiones de una actividad realizada por un grupo interdisciplinario de académicos.

Si bien se habla de muchas cosas, de la educación superior incluyen interesantes comentarios. Por ejemplo,  “reconditioned the idea of the university into that of an educational enterprise that delivers content through big platforms on demand.” a propósito de los MOOC.

A propósito de analytics en educación se dice “Proponents present data mining as a way to improve the experience. To Ms. Raley, it means “disenfranchised students” become “mere statistical material, bodies from which data is extracted, their function to provide the metrics that will legitimate the restructuring of educational institutions as mere automated enterprises.”

Vale la pena darle una mirada al artículo completo.